C DİLİMİ RAPORU ALAN POLİSE OPERASYON TAZMİNATI VERİLMEMESİ

Soru:
Şark olan bir ilde polis memuru olarak görev yapmaktayım. Rahatsızlığımdan dolayı tarafıma C dilimi rapor verilmişti. Bu raporu kullanarak hiçbir zaman aktif olmayan birimlerde çalışma talebim olmadı. Gece görevleri ile ek görevlere gidiyorum. 8/5 çalışma talebim olmamasına ve halen aktif olarak çalışmama rağmen sırf C dilimi var diye operasyon tazminatını kestiler. Dilekçe yazarak tazminatın ödenmesini talep ettim. Dilekçeme olumsuz cevap verdiler. Diğer polisler gibi aktif olarak çalışıyorum. C dilimi raporunun bana zaten hiçbir katkısı olmadı. Ama ne yazık ki terör tazminatım kesildi. Yardımlarınızı bekliyorum.

Cevabımız:
Değerli takipçimiz, rahatsızlığınız nedeniyle C dilimi raporu verilmesi gerekçe gösterilerek operasyon tazminatı talebinizin reddine dair işlem hukuka aykırı olup, tarafınıza tazminatın ödenmeye başlanması için İdare Mahkemesince İptal kararı verilmesi gerekmektedir. Bu görüşümüzü izah edelim.

C dilimi raporunuzun bulunması sebebiyle artık ödenmeyen operasyon tazminatının tarafınıza ödenmesini istediğiniz; Emniyet Teşkilatı Sağlık Şartları Yönetmeliği’ne göre C dilimi sağlık şartlarını taşıdığınız, bu nedenle operasyonlara fiilen katılmanızın ve operasyon tazminatı ödenmesinin mümkün olmadığı gerekçesiyle talebinizin reddedildiği görülmektedir.

Her ne kadar operasyonlara fiilen katılmamanız iddiasıyla ödeme yapılamadığı savunulmuş ise de; C dilimi raporunuz uyarınca aktif olmayan hizmetlerde çalışma talebinizin olmadığı ve halen aktif olarak görev yapmanız sonucunda, bu ödemeyi hakettiğiniz; tartışmaya yer bırakmayacak şekilde açıktır.

Ek Tazminat Ödenmesi Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’nin 28. maddesinde; “A) Milli Savunma ve İçişleri Bakanlıklarınca müştereken belirlenecek kritik yörelerde özel harekat ve operasyon timi olarak görev yapan; Emniyet Genel Müdürlüğü emniyet hizmetleri sınıfı kadrolarında bulunanlara fiilen görev yapıldığı sürece ve bu süre ile orantılı olarak ek tazminat ödenir.

Tazminat ödenecek yerleşim birimleri, aylık veya günlük olarak ödenecek tazminat miktarları, tazminatın ödenme usul ve esasları, hangi hallerde kesileceği Milli Savunma ve İçişleri Bakanlarının müşterek teklifi, Maliye Bakanlığının görüşü üzerine Başbakan onayı ile tespit edilir.” hükmü yer almaktadır.

Her ne kadar Emniyet Teşkilatı Sağlık Şartları Yönetmeliği’ne göre C dilimi sağlık şartlarını taşıdığınız ve bu nedenle operasyonlara fiilen katılmanızın mümkün olmadığı gerekçesiyle operasyon tazminatından yararlandırılmamış iseniz de, aslında hiçbir operasyona fiilen katılmasanız dahi, sabit olan tüm birimlerdeki tüm personele ödeme yapıldığı göz önüne alındığında, bu gerekçenin yerinde olmadığı, kaldı ki halen aktif olarak görev yapmanız sonucunda tarafınıza da ödemenin yapılması gerekmektedir.

Çünkü idarenin uygulamasına göre; tazminat ödenmesi için operasyona katılma şartının uygulamada fiilen aranmadığı, sağlık durumu nedeniyle operasyonlara katılamama durumu olmasa idi, yine operasyonlara katılmadığınız halde tazminat ödemesine hak kazanacağınız, idarece her ne kadar Esaslarının ilgili hükümlerine aykırı hareket edilmiş olsa da uygulamanın yine tüm personele eşit biçimde yapılması gerektiği, operasyon tazminatı ödemesinin tüm birimlerde çalışan ve operasyonlara katılmadığı halde tüm personel tazminat ödemesi almakta iken şahsınızın c dilimi raporunun bulunması durumunun; tazminat ödenmemesine gerekçe oluşturmasının hukuken kabul edilemeyeceği, idarenin bu uygulamasının eşitlik ilkesi ve hakkaniyetle bağdaşmadığı sonucunu doğurmaktadır.

Herhangi bir operasyona katılmayan büro hizmetlerinde görevli polis memurlarına dahi operasyon tazminatının ödenmesi sonucunda; şahsınıza tazminat ödenmemesi işlemi eşitlik ilkesi çerçevesinde hukuka aykırı olup, tazminat talebinizin reddine dair işlemde ise hukuki isabet bulunmamaktadır.

Açıkladığımız bu gerekçeler doğrultusunda; tazminat talebinizin reddine dair işlemin İdare Mahkemesince İptali gerekecek ve şahsınıza da tazminat ödemesinin yapılması icap edecektir.

Not: Disiplin Cezası alan, eş durumu ataması yapılmayan, polis okullarından ilişiği kesilen veya her türlü konularda idare ile sorun yaşayan tüm personeller, bizlerle irtibata geçmeniz durumunda, ilgili cezaların iptali ve diğer sorunların çözümü için İptal davaları açılacaktır. Bizi aramanız yeterlidir.